Fotoelevene på MK2 og MK3 vant 1.plass i Thor Heyerdahl-stipendet

Thor Heyerdahl stipendet sjefer

Elever på Medier og kommunikasjon fotolinje har vunnet årets Thor Heyerdahl stipend 2017.

Temaet for årets konkurranse var kulturarv og identitet. Bidraget ligger ute på Medier og kommunikasjonslinjen egen nettside F21.tv. I konkurransen var det med elever fra Finnmark, Vestfold, Østfold, Telemark, Akershus, Hedmark, Nordland og Aust-Agder.

Litt om bakgrunnen til prisen hentet fra Thor Heyerdahls institutt sine nettsider: "Under markeringen av Thor Heyerdahls 100-årsjubileum 6. oktober 2014, ga regjeringen en gave på kr 150.000 til stiftelsen The Thor Heyerdahl Institute. Gaven ble gitt i form at tre stipender à 50.000 kroner. Intensjonen er at stipendene skal gå til unge mennesker som er engasjert i områdene globale klima- og miljøspørsmål, kulturarv og internasjonal dialog. Instituttet har valgt å dele stipendene ut over 3 år (2016-2018), med ett nytt tema hvert år. Første tema ut var «Internasjonal Dialog» i 2016."

Vi gratulerer dyktige elever på fotolinjen på Medier og kommunikasjon med prisen.

Thor Heyerdahl stipendet