MK-Galla

MK-gallaen er F21 sin versjon av Oscar utdelingen. Her får alle som går media og kommunikasjon sjansen til å sende inn noe de har laget i løpet av året og de beste vinner.

AV: Malin Ridder-Nielsen Janssen

Bilder: Alexander Brevik-Hove og Marcus Syversen

Med en gang du kommer inn inngang C på E21 så ser du en backdrop med mange små MK-galla logoer og på den andre siden ser du et kamera med to store blitzer. Foran backdropen står det elever i pene klær som blir tatt bilde av. Over døren til auditorium ser du gull- og hvite-ballonger, som viser deg veien inn til showet.

Under gallaen

Når showet begynner ser vi MK ansvarlige Niklas ta scenen, der han ønsker oss velkommen. Etter en liten stund introduserer han Elin og Gabriel, som er konferansierer for kvelden. De forteller oss raskt hva kvelden skal bringe og at vi må sette mobilen på flymodus for å få den fulle opplevelsen.

Etter noen opptreder fra Vikima også kjent som Viktor og Makly. Og selvfølgelig noen premieutdelinger går vi videre til pause.

Resten av gallaen

Her blir vi servert brus i fine plastikk glass og masse forskjellige typer kaker, samt litt frukt og snacks. Etter omtrent 20 minutter med pause trekker vi oss alle inn tilbake i auditorium hvor vi skal fortsette programmet.

Når vi kommer tilbake til programmet, så starter vi opp med en opptreden fra Jordan som gjorde et kort komikershow som alle i salen lo godt av. Etter å ha presentert resten av prisene, går igjen Niklas scenen der han introduserer årets MK-er, en pris for den eleven som har jobbet ekstra hardt i år spesielt med MK faget. Denne prisen gikk til Anders Øyen Haugen som går i 2MKA. Etter at Anders har tatt i mot prisen sin tar Elin og Gabriel over på scenen og introduserer den siste kategorien for i år, nemlig publikumsprisen. Denne prisen velger publikum og vi må bare gå inn på nettsiden som ble vist på skjermen. Etter omtrent 3 minutter er stemmene blitt talt opp og vinneren var sangen Pappas penger fra Herpe Diem.

Når den siste prisen har blitt delt ut beveger alle seg rolig ut av auditorium gjennom ballongene og backdropen og uten den røde løperen som var plassert utenfor inngang C. Der møter vi 2 personer som har deltatt på MK-gallaen på hver sin måte.

­–MK-gallaen gikk veldig fint. Det var mange fine bidrag og mye fin underholdning, Tuva Bergersen (18).

–Mange fete opptrender. Det var en veldig bra MK-galla, Brynjar Zabelberg (17).

Nok et vellykket MK-galla er gjennomført og gratulerer til alle vinnerne.

MK-galla fotoshot
Tuva Bergersen