Ny rådgiver

Ny rådgiver på F21

Jeg heter Hildegunn Ytterli. Jeg er utdannet spesialpedagog og har jobbet både i videregående skole og i ungdomsskole. De siste fire årene har jeg jobbet som rådgiver ved Vestby Ungdomsskole.

Jeg kommer fra Fjørå, en bitteliten bygd på Sunnmøre som ligger mellom Trollstigen og Geiranger. Der er jeg oppvokst blant fjell og fjord, med tante og onkel og kusine/fettere i nabohuset og nynorsk som hovedmål.

Jeg er veldig glad i å være ute, uansett årstid. Jeg trives aller best på fjellet, om det er «hjemme» på Sunnmøre eller i basecamp på vei til Elbrus spiller ingen rolle. Ellers så strikker jeg og leser en del, akkurat nå er det boka Sovjetistan. En reise gjennom Turkmenistan, Kasakhstan, Tadsjikistan, Kirigisistan og Usbekistan av Erika Fatland som ligger på nattbordet.

Håper det ikke tar altfor lang tid før vi sees på F21!