Smart Prat med H.K.H. Kronprins Håkon

Smart Prat F21 logo

Mandag 25. april kommer H.K.H. Kronprins Haakon for å holde foredrag om ”Verden og vi" til elever på F21.

H.K.H. Kronprins Håkon

Foredraget går inn i det elevdrevne konseptet SmartPrat som skolen har hatt siden 2014.

Kronprinsen vil snakke om både muligheter og utfordringer vi som samfunn står overfor i dag. Elevene vil få høre om alt fra lange linjer i verdenshistorien til frafallsproblematikken i den videregående skolen.

SmartPrat har hentet sin grunnide fra TED. Vi inviterer eksterne foredragsholdere som disponerer midttimen på skolen. Prosjektet er drevet for og av elever på videregående skole. Vi ønsker at SmartPrat skal gi elevene ideer til hvordan deres talenter kan brukes for videre valg i livet. Gjennom SmartPrat ønsker vi at elevene skal få muligheten til å møte ulike personer som inspirerer og utfordrer. På denne måten ønsker vi å vise elevene at det finnes flere muligheter for å leve et godt liv, samt og gi dem verktøy til å utnytte sitt potensial.

Deling av kunnskap er viktig for oss. Derfor filmer vi presentasjonene og streamer dem live på nett. Produksjonen av SmartPrat blir gjort av elever på Media- og kommunikasjonslinjen ved skolen. I hele produksjonen står elever sentralt for både å plukke ut foredragsholdere og presentere dem for elevene på skolen.

Foredraget den 25. april starter klokken 12.40 og varer i 40 minutter.

Vi ser frem til besøket og gleder oss til å dele opplevelsen med flere.

SmartPrat – Ideer og verktøy for fremtiden.

Kontakt:

Erlend Skåltveit, Rektor

Smart Prat på F21

• H.K.H. Kronprins Håkon foreleser om "Verden og vi"
  • Om muligheter og utfordinger samfunnet står ovenfor i dag
  • Smart Prat på F21 bygger på ideen om TED -talk
  • Smart Prat streames av Medier og kommunikasjons elever på F21, se F21.tv