Videre åpning av skolen

Fyrstikkalleen skole

Videre åpning av skolen per 29.05.2020.

Basert på den oppdaterte smittvernveilederen vil skolen igjen gjøre endringer i timeplan for elever og lærere, ettersom vi nå befinner oss i gult nivå.

F21 har har gode erfaringer med måten vi har organisert oss etter gjenåpningen. Alle elever er tilbake på skolen hver dag, men frem til nå i halve klasser. Fra neste uke vil vi åpne for at hele klassen er samlet og utvide tilstedeværelsen på skolen slik det er hensiktsmessig.

I uke 23 fortsetter vi med oppmøte slik elevene er vant til og i samsvar med rådene i smittevernveilederen. Vi vil vektlegge at alle elever får være sammen med hele klassen sin noen timer, samtidig som vi sikrer at siste innspurt mot standpunktkarakter kan gjennomføres slik vi har planlagt.

I uke 24 og 25 vil det komme en ytterligere endring i planene, med tydelig beskjeder om uteskole, ekskursjoner og annet.

Vi vet at mange foresatte gjerne vil delta ved vitnemålsutdeling for 10. trinn og vg3. Ved å benytte skolens kantine klarer vi å få til at en og en klasse får vitnemål i en høytidelig seremoni. De foresatte som har anledning til å delta kan gjøre det, med en begrensning på maks to personer per elev. Ettersom denne ordningen innebærer 10. seremonier à en time, pluss tid til nedvasking, må vi benyttet dagtid til gjennomføring. Vi forstår at dette kan være vanskelig for noen, men ber om forståelse for at det må bli slik i år. Rektors tale, samt bildeserier fra seremonien vil deles i egnede kanaler.

Vi ser frem til mer normalitet og til å se mere til alle fine F21ere!

Rektor Marianne