Søknad om å bytte programfag på vg2 og vg3 høsten 2022

I perioden 6. september – 7. september vil det være mulig å søke om å få bytte programfag. Søknader lagt inn etter kl. 17.00 onsdag 7. september blir ikke tatt hensyn til.

Prioritering:
·     Elever på Vg3 som må bytte programfag for å få vitnemål har første prioritet.
·     Elever som ble satt opp på venteliste i vår har andre prioritet.
·     Øvrige elever (hvis det foreligger en god grunn og det er ledig plass i faggruppen).
Bytte av programfag legges inn manuelt, så det vil ta litt tid før dere ser det i ViS.
Hvis man søker om og får innvilget et programfagsbytte, er det ikke sikkert at det vil være mulig å bytte tilbake til det opprinnelige faget man var satt opp med.
Det innvilges heller ikke gruppebytte, kun programfagsbytter.
Først når du har fått bekreftelse per epost/teams på at byttet er godkjent, kan du bytte programfag.

Førstegangsvitnemål
Hvis du har valgt et programfag du er usikker på om du ønsker å ha, må du være oppmerksom på at det senere ikke er mulig å bytte ut standpunktkarakteren i dette faget med et fag du har tatt som privatist og samtidig få et førstegangsvitnemål.
Dette betyr altså at hvis du f.eks. har fått en standpunktkarakter i R1 som du ikke er fornøyd med, kan du ikke senere bytte ut denne karakteren med en karakter fra privatist eksamen i S1 og få førstegangsvitnemål.

Du kan søke her: