Lydstudio, 5.1 miksekino og livemiksing

Bilde av elever som jobber i lydstudio

Vi har to helprofesjonelle lydstudioer som er tilrettelagt for mange typer lydproduksjon etter standard fra NRK og Filmparken.

Her skapes det radioprogrammer, rockeband/musikere/rappere spiller inn låter, hørespill og lydmiksing og dubbing til film/tv-produksjoner!

Opptaksrommene er akustisk behandlet med diffusorer/absorbenter på vegger og tak.

Skolens auditorium er lagt opp slik at det kan brukes som en fullskala miksekino i 5.1 flerkanals lyd og 9 meter bredt lerret. Anlegget er kalibrert etter lydstandard fra filmbransjen og kan vise film i full HD kvalitet.

Skolen har livemikser for konserter, revy og musikal som også inngår i skolens lydopplæring. Elevene lærer å operere denne selv slik at skolen er selvhjulpen når vi setter opp større live-arrangementer.

Elever som jobber i lydstudio
Jente under innspilling i lydstudio
Jente spiller guitar i studio2