Alle elevene på vgs møter til undervisning på skolen tirsdag 18. mai

Fyrstikkalleen vgs

Fra og med tirsdag 18. mai innføres det igjen gult nivå på videregående. Dette innebærer at elevene skal følge timeplanen. Hver klassen skal igjen være samlet som en kohort, og elevene skal møte på skolen til undervisning hver dag. Det er kun unntak på enkelte dager når det er gjennomføring av heldagsprøver og muntlig eksamen for avgangselever grunnet plassmangel og krav til smittevern. Hvilken dag dette gjelder spesifiseres i melding fra kontaktlærer.

Vi minner om at smittervern på gult nivå betyr:

• Hovedtimeplanen står og undervisningen gjennomføres fysisk på skolen i alle timer.
  • Klassekart med faste sitteplasser og læringspartnergrupper.
  •  Ved undervisning på tvers av klasser/grupper skal elever fra samme klasse/kohort sitte ved siden av hverandre så langt det er mulig.
  • Større samlinger unngås.
  • Elevene skal holde 1 meters avstand utenfor klasserommet.
  • Unngå trengsel i korridorer og på vei inn/ut av klasserom.
  • Spriting av hender inn og ut av klasserom.
  • Videreføring av merking på gulvet i trappeløp og korridorer for å sikre avstand mellom elever
  • Vi oppfordrer elever til å være mest mulig ute i pauser og friminutt.
  • Vi viderefører med soneinndeling i bygget: GS: 3etg, VG1: F17, VG2: 2.etg, VG3: kantina,               2mk/3mk/IM: glassgata.

Vi oppfordrer til bruk av munnbind i alle skolens fellesarealer.

Vi på F21 er glade for denne lettelsen fra byrådet og ser frem til å møte alle våre flotte elevene daglig!