Hvorfor søke skoleplass på F21?

F21 er en populær skole og har svært god søkning. Skolen har et sterkt elevfokus der fag, mestring og utvikling er i sentrum. I tillegg til et sterkt faglig fokus tilbyr skolen blant annet frokost til alle elever, revy, leksehjelp, et aktivt elevråd og klasseturer til ulike steder i Europa.

Elevene på videregående skole kommer fra mange ulike kanter av byen. Dette byr på mange spennende møter i et sammensatt elevmiljø. Skolen har topp moderne fasiliteter innenfor teknologi og utstyr og alle elever på videregående får en egen bærbar Mac når de starter skoleåret.

Elever ved F21 VGS har delt sine tanker og meninger om skolen.

Tekst av Kristine Lien Foosnæs og foto Remi Miguez, elever Medier og kommunikasjon på F21.

Mange muligheter

Elev Memis Katranci foto Remi MiguezMemis Katranci (17) har gått både ungdomsskole og videregående på F21. Grunnen til at han valgte F21 var at skolen er kjent for å ha et godt miljø og gode lærere. Med god oppfølging og lærere som bryr seg om elevene, synes han det er en bra skole. – Jeg valgte studie fordi det gir meg mange muligheter når jeg er ferdig på videregående. Andre-klassingen har valgt rettslære, sosiologi og økonomistyring som programfag. Dette er noe han mener han får bruk for i videre utdanning, i tillegg til at det er interessant. – I løpet av årene på både ungdomsskole og videregående her har jeg fått en stor vennekrets og mye lærdom, sier Memis Katranci. Han legger til at han også vil anbefale skolen til andre som skal begynne på ungdom- eller videregående skole.

Moderne skole med bra utstyr

Elev Medier og kommunikasjon Samatar Said foto Remi MiguezSamatar Said Ahmed (18), fra Oslo, begynte på F21 i andre videregående etter å ha blitt anbefalt det av bekjente og venner fra skolen. – Det var også på grunn av at det er en ny og moderne skole, med bra utstyr, sier han. Tredjeklassingen fordyper seg i film, ved påbygg på medielinjen. Selv er han fornøyd med kombinasjonen av media og påbygg, og mener det ikke er så hardt som han hadde forventet. Ahmed synes redigeringen er det beste ved programfaget film. – Da blir ideen din til realitet. Han forklarer også at det krever mye planlegging, som det å skaffe skuespillere, budsjett, location, budskap og utsnitt.

Fyrstikkalleen skole

Elevene på F21 disponerer bærbare Mac Book Pro.

Elevene på F21 arrangerer:

• F21-fotballliga
  • F21-revyen
  • F21-basketliga
  • F21-Foosballliga
  • F21-sjakkliga
  • Elevrådstur

Fyrstikkalleen skole en moderne skole

F21 har per i dag to programområder:
Studiespesialisering og Medier og kommunikasjon.

Skolen har mange spesialrom:

• Fotostudio
  • Animasjonsstudio
  • To lydstudioer med digitale miksere
  • Auditorium utstyrt for konsert, kino og miksekino for film
  • TV-studio for flerkameraproduksjon (Portabel enhet for opptak utenfor huset – Outside Broadcast/ OB)
  • Egne rom for videoredigering
  • Flerbrukshall
  • Dansestudio og styrkerom ved gymsalen
  • Biologi-, Kjemi- og Fysikkrom

På uteområdet har skolen:

• Basketballbane