Litteraturuke på F21

Bøker til forfatterbesøk

Fyrstikkalleen skole arrangerer for tredje året på rad Litteraturuke i forbindelse med Halloween. Det vil bli forfatterbesøk av Lise Grimnes og Tor Arve Røssland på 8. trinn. Lise Grimnes skriver mye om "gaming", men har også gitt ut Kaoshjertet og Blodskraft. Tor Arve Røssland har hatt stor suksess med triologien Svarte-Mathilda og boken Glimt. Til VG1 kommer forfatterne Ingar Johnsrud, Øystein Wiik og Bjørn Olav Jahr. Ingar Johnsrud vil fokusere på Wienerbrorskapet og Kalypso hvordan skrive og jobbe frem en god historie. Bjørn Olav Jahr har skrevet Hvem drepte Birgitte Tengs? og vil snakke ut fra denne boken i møte med elevene. Øystein Wiik har skrevet flere spennende krimbøker og har nylig kommet ut med boken Den syvende nøkkelen som er en ungdomsbok i fantasy sjangeren.

Det vil bli mulighet for å prøve ut skrekkabinettet, Quarantinezone, på skolen torsdag 27. og mandag 31. oktober i lunsj og midttime.

Tirsdag er det vandre- og spøkelseshistorier med Sølve i skolebiblioteket i lunsjen. Sølve forteller spøkelseshistorier

I tillegg har elevene mulighet for å være med på en bildekonkurranse og en quiz arrangert av skolebibliotekarene.

Bilder og svar på quizen kan sendes til svovelpikene@gmail.com. Husk å skrive navn og klasse på svaret som sendes inn. Bildene som blir sendt inn med fokus på skrekk, grøss og gru i litteraturen vil også bli delt på Fyrstikkalleen skolebibliotek sin instagram profil: svovelpikene og bloggen Svovelpikene og livet på F21 skolebibliotek.

Litteraturuke på F21

Forfatterbesøk av:

• Ingar Johnsrud
  • Øystein Wiik
  • Bjørn Olav Jahr
  • Lise Grimnes
  • Tor Arve Røssland

Skrekkabinett den 27. og 31. oktober

Quiz og bildekonkurranse i skolebiblioteket

Spøkelseshistorier på tirsdag i skolebiblioteket