Voices for World Peace

Fredsmarkering

Ungdom står sammen for fred – sammen med Malalas far

Tirsdag 3. mai inviterer stiftelsen "Dialog for fred" til en stor fredsmarkering, sammen med Fystikkalleen skole (F21) på Helsfyr i Oslo. Nå er det ungdommens tur til å markere samhold for fred og motstand mot krig og terror. Markeringen har fått navnet "Voices for World Peace".

Konferansier for arrangementet er president i Norges Røde Kors, Svein Mollekleiv. Stortingspresident Ole Michael Thommessen åpner arrangementet, og det dukker opp flere kjente nåværende og tidligere politikere, som blant andre Kjell Magne Bondevik, Jonas Gahr Støre, Afshan Rafiq, Audun Lysbakken og Pakistans ambassadør Riffat Masood.

Ziauddin Yousufzai kommer på vegne av sin datter Malala.

Voices for World Peace vil by på profesjonelle artister, som Falak Shabir og Arif, samt innslag fra skolens elever. Rundt 1000 F21-elever er publikum, sammen med elever fra noen andre inviterte videregående skoler i Oslo.

Ungdom ønsker håp for fremtiden, de vil ha fred og samhold. På Voices for World Peace blir deres stemme hørt!

Kontakt:

Aamir J. Sheikh                                                                                      Erlend Skåltveit

Leder                                                                                                      Rektor

Stiftelsen Dialog for fred                                                                     Fyrstikkalleen skole

www.foundationdialogueforpeace.com                                           www.f21.no

Mobil: 93487707                                                                                   Telefon: 23463700/23463707

Voices for World Peace 2016

Voices for World Peace

Sted: Fyrstikkalleen skole

Tid: kl.12.30 til kl.15.00

Konferansier: Svein Mollekleiv President i Norges Røde Kors

Flere kjente talere, blant dem: